Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Oplever du også, at du har alt for travlt som virksomhedsejer af din lille virksomhed? Synes du også, at det er svært at få tid til det hele? Kan du så også nikke genkendende til, at det kan være virkeligt frustrerende at få teknikken til at fungere korrekt på din hjemmeside og i din online markedsføring?

Så er du ikke den eneste. Faktisk oplever rigtig mange små erhvervsdrivende, at det kan være rigtig svært at dels få tid til det hele, dels få det tekniske med deres hjemmesider til at fungere korrekt.

Heldigvis behøver det ikke at være sådan, fordi der er mange folk, der er klar til at hjælpe. Nogle virksomhedsejere har opdaget det fordelagtige i at hyre freelancere til at hjælpe sig i deres firmaer.

En såkaldt virtuel assistent er en freelancer eller konsulent, som hjælper dig i din virksomhed, når du har brug for det. Den virtuelle assistent er således din timebetalte projektmedarbejder, som du kan ansætte på projektbasis, og kun når du har brug for det og skal aflastes.

Du kan læse mere om virtuelle assistenter lige her.

Sådan når du mere i din dagligdag ved at uddelegere

Når du begynder at uddelegere arbejdet til andre, betyder det også, at du selv får tid til mere i dit firma. Derved kan du bedre udføre dine egne kerneydelser for dine kunder. Faktisk kan du måske endda også tage flere kunder ind, når du slipper for det administrative eller teknisk tunge arbejde, som tidligere var meget tidskrævende.

Når du uddelegerer til en virtuel assistent, skal du selvfølgelig også være sikker på, at arbejdet bliver leveret i en tilfredsstillende kvalitet. Dog oplever de fleste virksomhedsejere, at dette ikke er noget problem, særligt ikke hvis de arbejder sammen med en dansk virtuel assistent, som forstår sig på den danske mentalitet og smag.

Du når altså mere i din dagligdag ved at uddelegere og udlicitere de tidskrævende opgaver, som der er af mere teknisk og administrativ karakter. Du skal naturligvis også betale din virtuelle assistent, og der vil her være en udgift forbundet med dette. Men samtidig kan du jo også komme til at nå mere i din dagligdag og tage flere kunder ind selv, når du slipper for alt det tekniske eller administrative arbejde. Samtidig kan du fokusere på dét arbejde, som virkelig giver dig energi og driver din forretning frem.

Alt i alt er effekten, at du kan tage mere arbejde for dine kunder og mere fri, når du begynder at uddelegere dine opgaver til andre. Hvad venter du på?

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.