Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Der er mange virksomheder, der i stigende grad bruger begivenheder og lignende til at markedsføre sig. Inden for eksempelvis markedsføring, er der blevet udbredt, at man afholder konferencer og lignende. Konferencer kan bruges til at skabe netværk, og ikke mindst at få en masse opmærksomhed og besøgende. Der kan være en rigtig stor markedsføringsmæssig værdi i dette. Ofte vil der være talere fra virksomheden selv, ligesom det også er kutyme, at man inviterer personer ude fra, der er eksperter på nogle givne områder.

Sørg for en professionel afvikling

En succesfuld konference kan som nævnt være rigtig god reklame. Afholder man derimod en konference, hvor intet går som det skal, og hvor afviklingen ikke løber efter planen, kan hurtigt have den modsatte effekt. Pludselig vil folk og potentielle kunder, der måske ikke har kendt en tidligere, have fået en dårlig opfattelse på grund af en enkelt begivenhed.

Står med man med overvejelser om at lave em konference, kan det derfor også være en rigtig god ide at alliere sig med et professionelt event bureau, der har lavet den slags tidligere. Der er uden tvivl mange, der vil tænke, at de godt selv kan stå for det. Det kan dog være en erfaring, der kan vise sig at være meget dyrt købt. I langt de fleste tilfælde bør man altså derfor også få hjælp til afviklingen – som minimum den første gang. Det kan næsten ikke undgås, at der vil være ting, som man ikke har overvejet.

Gode råd til indhold

Har man planer om at lave en konference, er det noget af det første man skal have på plads naturligvis, hvad indholdet skal være. Her er det ikke nogen skam at skæve til konkurrenterne og se hvad de gør. Hvilke konferencer har du selv været på, som du kan huske? Det kan også være en god ide at kigge mod udlandet og ikke mindst USA, hvor der er en lang tradition for konferencer. Hvad gør de største konferencer? Selvom man ikke nødvendigvis kan gøre det samme, kan det ofte skaleres ned til lidt mindre.

Lad vær med blot at tænke på, hvad du gerne selv ville se. Selvom man skal huske sig selv i en konference, skal man stadig huske på, at det er andre der skal have noget ud af det. Jo mere de besøgende får ud af det, jo mere positivitet smitter af på dig.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *