Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Du tilbringer mange af dine vågne timer på din arbejdsplads. Det er derfor vigtigt, at du trives og holder af at være på arbejde. Hvis du har det godt på din arbejdsplads, smitter det og kan ses på folk, som er omkring dig.

Råd til en god arbejdsplads

  1. Det er vigtigt at finde ud af, hvornår det fungerer på din arbejdsplads. Sæt dig med dine kollegaer og skriv ned, hvad I foretager jer på en helt normal arbejdsdag, og gør dette i nogle dage. Herefter tager I det op til en snak. På den måde for I sat fokus og italesat det, som er positivt.

  2. Husk at rose hinanden, når en af dine kolleager gør noget godt. På denne måde skaber du en rar og positiv atmosfære, som er med til, at du og dine kollegaer trives.

  3. Det er okay at trække stikket ud en gang imellem, og tage en pause, hvis du har brug for at være alene.

  4. Tal om andet end det arbejdsmæssige. Snak om alt og ingen ting, så længe det ikke er arbejdsrelateret. På denne måde lærer I hinanden bedre at kende på det personlige plan.

  5. Det er okay at begå fejl. Det er menneskeligt at fejle, og det gør dig og dine kollegaer også en gang imellem. Ingen er fejlfri, og man lærer af sine fejl.

  6. Snak om jeres personalesikkerhed. I tilfælde af brand, skal der være en flugtvej, og det skal være muligt at begrænse branden ved hjælp af Branddøre.

Mød hinanden udenfor arbejdstiden

Hvis du og en eller flere af dine kollegaer deler samme hobby eller interesse, så dyrk det med hinanden i fritiden. I kan mødes engang imellem enten til en gå tur, eller hvis I holder af at strikke, så arrangerer en lille strikkeklub, hvor I kan strikke i selskab med hinanden. Det er sundt at danne nye relationer, så husk at være åben.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *