Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Er du virksomhedsejer? Kender du det, at den ene arbejdsdag blot afløser den anden. Du bruger meget tid på praktiske ting, IT-problemer og lagerbeholdning. Det er alt sammen vigtige elementer i enhver virksomhed. For at din virksomhed kan øge sin kendskabsgrad og øge salget, er det dog også vigtig med en god kommunikationsstrategi for de sociale medier. Som virksomhedsejer kommer du nemlig ikke udenom disse medier.

Bruger du meget tid på IT-problemer? Mange virksomhedsejere vælger at outsource IT til eksperter på området. Læs mere om IT-outsourcing på www.fiksit.dk/it-outsourcing.

Mød din målgruppe hvor de er

De sociale medier udgør et stort potentiale i forhold til at nå ud til din virksomheds målgruppe. Et stort antal dansker benytter dagligt sociale medier f.eks. Facebook, Instagram eller LinkedIn.

Har du allerede defineret din målgruppe? Hvis ikke er det værd at overveje, hvem din målgruppe er. Opdel evt. målgruppen i en primær målgruppe og en eller to sekundærer målgrupper. Når du har en klar ide om, hvem din målgruppe er, kan du bedre rette indholdet på de sociale medier til lige præcis din målgruppe.

Lav en klar SoMe-strategi

Når du kender din målgruppe, er det tid til at lave en plan for din indsats på de sociale medier. Start med at vælge hvilke medier du vil bruge. Herefter kan du lægge en plan for, hvilke opslag du vil lave på de forskellige typer af sociale medier. Det er værd at overveje, at indholdet på Facebook ofte ikke er helt identisk med indholdet på LinkedIn. Hav derfor for øje at indholdet skal passe til platformen. I din plan kan du ligeledes notere dig, hvor ofte du vil lægge et opslag på mediet.

Når du har en plan, som du kan følge, er det også nemmere at afsætte tid til at producere godt indhold til de sociale medier.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *