4 måder en lille virksomhed kan drive trafik til hjemmesiden
1. Markedsfør din hjemmeside offline
Ikke mange overvejer offline promovering for deres hjemmeside, men muligheden er stor.
Her er et par eksempler til at illustrere:
Du kan uddele visitkort, der er specielt designet til at promovere din lille virksomheds hjemmeside. En måde at gøre dette på er at centrere webstedsadressen med fede bogstaver og derefter dele andre detaljer med en lille skrifttype under eller over visitkortet. Dette bør gøre kundeemner nysgerrige og lokke dem til din hjemmeside. Det er så overkommeligt at bruge visitkort til reklame, at enhver lille virksomhed kan gøre det.
En anden god tilgang er at tilføje din hjemmesideadresse til praktisk talt alt, hvad forbrugerne ser, såsom arbejdsuniformer. Sørg for, at du fremhæver webstedsadressen på en subtil, men smagfuld måde, der fanger forbrugernes opmærksomhed.
Disse er enkle, men effektive eksempler på tilgange, der vil hjælpe med at sætte tankegangen om at promovere din lille virksomheds hjemmeside offline.
2. Mobil anvendelighed
Sandsynligheden for at blive vist fremtrædende på mobilsøgemaskineresultater øges, når dit websted er mobilvenligt. Forbrugere får adgang til websteder via en række forskellige enheder. I dag tegner mobil (ekskl. tablets) sig for omkring 50 % af alt internettrafik.
Alle forventer en god brugeroplevelse, hver gang de surfer på nettet. Så det er ekstremt vigtigt, at dit websted ser godt ud på alle skærme. Søgegiganten Google prioriterer websites, der er mobilvenlige, når de betjener mobilbrugere. Plus det er muligt, at Bing gør det samme.
Værd at bemærke er, at du ikke behøver 2 versioner af dit websted for at tilfredsstille mobilbrugere. Responsivt webdesign er en tilgang til hjemmesidedesign, hvor sider automatisk justeres, så de passer til enhedernes skærmstørrelse. Så uanset om det er på mobil eller desktop, vil forbrugerne opleve dit websted på den måde, det var tiltænkt.
3. Udnyt sociale videosider
Hosting af ressourcekrævende ting som videoer på dit websted kan være dyrt. Disse filer hostes bedre andre steder, og sociale videosider er en fantastisk kilde til webstedstrafik. Udnyt styrken af etablerede sociale videonetværk som YouTube eller Vimeo til at hoste marketingindhold, der kan bringe trafik.
Konceptet svarer til at bruge sociale medieplatforme. Du er nødt til at se disse websteder som et middel til at øge trafikken på dit websted.
Her er nogle tips til at skabe trafik til dit websted:
- Post nyttigt eller interessant indhold, der kan tiltrække målgruppen og droppe din hjemmesideadresse i beskrivelsen
- Diskuter indhold, der er offentliggjort på dit websted (f.eks. et blogindlæg), og link til det fulde indlæg i beskrivelsesboksen. Tricket er at dække nok af indholdet på dit websted til at give forbrugerne lyst til at lære endnu mere af originalen
- Nævn din hjemmesideadresse i begyndelsen og/eller slutningen af hver video med en tydelig CTA (call-to-action).
- Brug videooverlejringer til at placere CTA’er, der linker til dit websted, hvis det sociale videowebsted tillader det
4. E-mail markedsføring
Dine besøgende på din professionelle websted er klassificeret i 2 primære grupper. Det er retur- og førstegangsbesøg. Gør følgende for at øge afkastet og førstegangstrafik på webstedet ved hjælp af e-mailmarketing:
Re-touch forbrugere. Flere mennesker vil besøge et websted, der regelmæssigt når ud til eksisterende kunder eller kundeemner via e-mail, og derved øge mængden af tilbagevendende besøgende, som et websted modtager. Du kan nå ud til kundeemner, der ellers ville have glemt din virksomhed efter 1 webstedsbesøg via e-mail.
Giv forbrugerne en måde at sprede e-mailindhold. Føj sociale deleknapper til dine e-mails. Dette giver enhver lille virksomhed mulighed for at udnytte deres eksisterende publikum til promovering, hvilket øger antallet af førstegangsbesøgende.